BOTTINO, ANDREA

BOTTINO, ANDREA  

Dipartimento di Automatica e Informatica  

Andrea Bottino  

003413  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 127 (tempo di esecuzione: 0.02 secondi).
Citazione Data di pubblicazione Autori File
AI server-side prediction for latency mitigation and cheating detection: the MPAI-SPG approach / Spina, Daniele; Bottino, Andrea; Cavagnino, Davide; Chiariglione, Leonardo; Lucenteforte, Maurizio; Mazzaglia, Marco; Strada, Francesco. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno IEEE CTSoc Gaming, Entertainment and Media tenutosi a Torino nel 5 Giugno 2024 - 7 Giugno 2024). In corso di stampa Daniele SpinaAndrea BottinoLeonardo ChiariglioneMarco MazzagliaFrancesco Strada + IEEE_GEM___MPAI_SPG.pdf
AR for warehouses: a marker-based augmented system for navigation and inventory management / Vezzani, Leonardo; Moro, Federica; Strada, Francesco; Pieri, Federico; Bottino, Andrea. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno 28th International Conference on Circuits, Systems, Communications and Computers tenutosi a Crete (GR) nel 19-22 luglio 2024). In corso di stampa Vezzani, LeonardoMoro, FedericaStrada, FrancescoBottino, Andrea + -
Description and analysis of the KPT system for NIST Language Recognition Evaluation 2022 / Sarni, Salvatore; Cumani, Sandro; Siniscalchi, Sabato Marco; Bottino, Andrea. - STAMPA. - (In corso di stampa), pp. 1-5. (Intervento presentato al convegno 24th INTERSPEECH Conference tenutosi a Dublin, Ireland nel 20th – 24th August 2023). In corso di stampa Sarni, SalvatoreCumani, SandroBottino, Andrea + -
Effects of a memory-engaging secondary task in a virtual setting for stimulating the embodiment of an artificial upper limb / Lucaroni, Andrea; Bottino, Andrea; Lamberti, Fabrizio; Mariani, Giulia; Marinelli, Andrea; Boccardo, Nicolò; Gruppioni, Emanuele; De Michieli, Lorenzo; Laffranchi, Matteo; Barresi, Giacinto. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno IEEE International Conference on Advanced Robotics and Its Social Impacts (ARSO) tenutosi a Hong Kong, China nel May 20-22, 2024). In corso di stampa Bottino, AndreaLamberti Fabrizio + -
Executive control in a Mixed Reality exergame for motor-cognitive rehabilitation in multiple sclerosis / Macaluso, Antonio; Bottino, Andrea; Prattico', FILIPPO GABRIELE; Lamberti, Fabrizio; Galletti, Chiara; Storchi, Chiara; Podda, Jessica; Tacchino, Andrea; Brichetto, Giampaolo; Boccardo, Nicolò; De Micheli, Lorenzo; Barresi, Giacinto. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno 42nd IEEE International Conference on Consumer Electronics (ICCE 2024) tenutosi a Las Vegas (USA) nel Gen 5-8, 2024). In corso di stampa Antonio MacalusoAndrea BottinoFilippo Gabriele PratticòFabrizio Lamberti + -
MetaRehab: Enhancing Parkinson's Disease Rehabilitation through Gamified Virtual Reality, a Usability Study / Sulpizio, Fabrizio; Giannantoni, Leonardo; Strada, Francesco; Bottino, Andrea. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno IEEE GEM 2024 tenutosi a Torino, Italy nel 5-7 June 2024). In corso di stampa Sulpizio, FabrizioGiannantoni, LeonardoStrada, FrancescoBottino, Andrea IEEE_GEM___Exergames_Synarea.pdf
Motor-cognitive exergames for people with multiple sclerosis: Examples from ENACT project / Barresi, Giacinto; Podda, Jessica; Galletti, Chiara; Mariani, Gulia; Tanda, Miriam; Ameri, Keivan; Macaluso, Antonio; Parente, Chiara; Salatino, Laura; Tonoyan, Yelena; Storchi, Chiara; Boccardo, Nicolò; Pedullà, Ludovico; Tacchino, Andrea; De Michieli, Lorenzo; Brichetto, Giampaolo; Lamberti, Fabrizio; Bottino, Andrea. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno 9th Joint ECTRIMS-ACTRIMS Meeting (MSMilan2023)). In corso di stampa Lamberti, FabrizioBottino, Andrea + -
Semi-Automated Digital Human Production for Enhanced Media Broadcasting / Martini, Miriana; Valentini, Valeria; Ciprian, Alberto; Bottino, Andrea; Iacoviello, Roberto; Montagnuolo, Maurizio; Messina, Alberto; Strada, Francesco; Zappia, Davide. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno IEEE CTSoc Gaming, Entertainment and Media tenutosi a Torino nel 5 Giugno 2024 - 7 Giugno 2024). In corso di stampa Andrea BottinoFrancesco StradaDavide Zappia + IEEE_GEM___Digital_human_production.pdf
Towards CARLA VR: testing Head-up Displays in CARLA driving simulator / Vezzani, Leonardo; Strada, Francesco; Bottino, Andrea. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno 8th Future of Information and Communication Conference 2025). In corso di stampa Vezzani, LeonardoStrada, FrancescoBottino, Andrea CARLA_VR____FICC-preprint.pdf
Transfer Learning of Large Speech Models for Italian Speech Emotion Recognition / D’Asaro, Federico; Marquez Villacis, Juan Jose; Rizzo, Giuseppe; Bottino, Andrea. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno The 18th IEEE International Conference Application of Information and Communication Technologies 2024 tenutosi a Turin (ITA) nel 25-27 September 2024). In corso di stampa D’Asaro, FedericoRizzo, GiuseppeBottino, Andrea + manuscript-r2.pdf
Using Large Speech Models for Feature Extraction in Cross-Lingual Speech Emotion Recognition / D'Asaro, Federico; Márquez Villacís, Juan José; Rizzo, Giuseppe; Bottino, Andrea. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno CLiC-it 2024 – Tenth Italian Conference on Computational Linguistics). In corso di stampa D'Asaro, FedericoRizzo, GiuseppeBottino, Andrea + manuscript-clic2024.pdf
Walking Seat – A leaning interface for locomotion in virtual environment ​ / Vezzani, Leonardo; Strada, Francesco; Prattico, Filippo; Bottino, Andrea. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno EuroXR23 tenutosi a Rotterdam nel 29/11/23-01/12/23). In corso di stampa Vezzani, LeonardoStrada, FrancescoPrattico, FilippoBottino, Andrea EuroXR_2023___The_Walking_Seat_preprint.pdf
Cooperation and Competition have same benefits but different costs / De Francesco, Lucia; Mazza, Alessandro; Sorrenti, Matilde; Murino, Virginia; Battegazzorre, Edoardo; Strada, Francesco; Bottino, Andrea; Dal Monte, Olga. - In: ISCIENCE. - ISSN 2589-0042. - 27:7(2024). [10.1016/j.isci.2024.110292] 1-gen-2024 Battegazzorre, EdoardoStrada, FrancescoBottino, Andrea + PIIS2589004224015177.pdf
Relative Norm Alignment for Tackling Domain Shift in Deep Multi-modal Classification / Planamente, Mirco; Plizzari, Chiara; Peirone, Simone Alberto; Caputo, Barbara; Bottino, Andrea. - In: INTERNATIONAL JOURNAL OF COMPUTER VISION. - ISSN 0920-5691. - STAMPA. - 132:(2024), pp. 2618-2638. [10.1007/s11263-024-01998-9] 1-gen-2024 Planamente, MircoPlizzari, ChiaraPeirone, Simone AlbertoCaputo, BarbaraBottino, Andrea RNA_for_IJCV__FLAT_.pdfs11263-024-01998-9.pdf
The quest for believability: exploring FACS adaptations for emotion facial expressions in virtual humans / Calzolari, Stefano; Strada, Francesco; Bottino, Andrea. - ELETTRONICO. - (2024). (Intervento presentato al convegno IEEE Games Media Entertainment (GEM) 2024 tenutosi a Torino (ITA) nel 05-07 June 2024) [10.1109/GEM61861.2024.10585460]. 1-gen-2024 Stefano CalzolariFrancesco StradaAndrea Bottino IEEE_GEM___Facial_expressions__Stefano_.pdfThe_Quest_for_Believability_Exploring_FACS_Adaptations_for_Emotion_Facial_Expressions_in_Virtual_Humans.pdf
Virtual Reality for Cultural Heritage: Emotional Involvement and Design for All / Minucciani, Valeria; Benente, Michela; Strada, Francesco; Bottino, Andrea. - ELETTRONICO. - 128:(2024), pp. 12-22. (Intervento presentato al convegno 15th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics (AHFE 2024) tenutosi a Nice (FRA) nel July 24-27, 2024) [10.54941/ahfe1004786]. 1-gen-2024 Minucciani, ValeriaBenente, MichelaStrada, FrancescoBottino, Andrea AHFE_2024_Virtual reality_proceedings.pdf
A biofeedback-enhanced virtual exergame for upper limb motor-cognitive rehabilitation / Parente, Chiara; Galletti, Chiara; Bottino, Andrea; Lamberti, Fabrizio; Podda, Jessica; Tacchino, Andrea; Brichetto, Giampaolo; De Michieli, Lorenzo; Barresi, Giacinto. - ELETTRONICO. - (2023), pp. 1-8. (Intervento presentato al convegno 11th International Conference on Serious Games and Applications for Health tenutosi a Athens, Greece nel August 28-30, 2023) [10.1109/SeGAH57547.2023.10253757]. 1-gen-2023 Bottino, AndreaLamberti, Fabrizio + A_Biofeedback-Enhanced_Virtual_Exergame_for_Upper_Limb_Motor-Cognitive_Rehabilitation.pdf
A biofeedback-enhanced virtual exergame for upper limb repetitive motor tasks / Galletti, Chiara; Parente, Chiara; Bottino, Andrea; Lamberti, Fabrizio; Laura, Salatino; de Zambotti, Massimiliano; Podda, Jessica; Tacchino, Andrea; Brichetto, Giampaolo; Michieli, Lorenzo De; Barresi, Giacinto. - ELETTRONICO. - (2023), pp. -1561. (Intervento presentato al convegno IEEE International Conference on Systems, Man, and Cybernetics tenutosi a Maui, Hawaii (USA) nel October 1-4, 2023) [10.1109/SMC53992.2023.10394416]. 1-gen-2023 Bottino, AndreaLamberti, FabrizioBarresi, Giacinto + A_Biofeedback-Enhanced_Virtual_Exergame_for_Upper_Limb_Repetitive_Motor_Tasks.pdf
Effects of Social Conditions in a Virtual Exergame for Cognitive Rehabilitation in Multiple Sclerosis / Ameri, Keivan; Battegazzorre, Edoardo; Galletti, Chiara; Bottino, Andrea; Podda, Jessica; Tacchino, Andrea; Brichetto, Giampaolo; De Micheli, Lorenzo; Barresi, Giacinto. - ELETTRONICO. - (2023), pp. 117-122. (Intervento presentato al convegno ICCE-Berlin 2023 tenutosi a Berlino (GER) nel 3-5 September 2023) [10.1109/ICCE-Berlin58801.2023.10375657]. 1-gen-2023 Battegazzorre, EdoardoBottino, AndreaBarresi, Giacinto + EffectsOfSocialConditionsInAVirtualExergameForCognitiveRehabilitation reviewed.pdfEffects_of_Social_Conditions_in_a_Virtual_Exergame_for_Cognitive_Rehabilitation_in_Multiple_Sclerosis.pdf
Influencer Based Virtual Reality Stroop Task / Battegazzorre, Edoardo; Strada, Francesco; De Francesco, Lucia; Mazza, Alessandro; Dal Monte, Olga; Bottino, Andrea. - In: IEEE ACCESS. - ISSN 2169-3536. - ELETTRONICO. - 11:(2023), pp. 126420-126435. [10.1109/ACCESS.2023.3324554] 1-gen-2023 Edoardo BattegazzorreFrancesco StradaAndrea Bottino + Influencer-Based_Virtual_Reality_Stroop_Task.pdf