LAMBERTI, FABRIZIO

LAMBERTI, FABRIZIO  

Dipartimento di Automatica e Informatica  

004174  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 164 (tempo di esecuzione: 0.021 secondi).
Citazione Data di pubblicazione Autori File
3DK-reate: Create your own 3D Key for distributed authentication in the Metaverse / De Lorenzis, Federico; Visconti, Alessandro; Marani, Martina; Prifti, Erik; Andiloro, Camilla; Cannavo', Alberto; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno IEEE Conference on Gaming, Entertainment and Media (GEM 2023) nel November 19 - 22, 2023). In corso di stampa De Lorenzis, FedericoVisconti, AlessandroCannavo', AlbertoLamberti, Fabrizio + -
A virtual reality training platform for CBRN operators in a decontamination procedure / De Lorenzis, Federico; Nadalin, Marina; Scarrone, Francesca; Migliorini, Massimo; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno 15th annual International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN23) tenutosi a Palma de Mallorca (Spain) nel July 3-5, 2023). In corso di stampa De Lorenzis, FedericoNadalin, MarinaLamberti Fabrizio + -
Analyzing the performance of Deep Learning-based techniques for Human Pose Estimation / Boscolo, Federico; Lamberti, Fabrizio; Morra, Lia. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno IEEE International Workshop on Sport Technology and Research (STAR)). In corso di stampa Boscolo, FedericoLamberti, FabrizioMorra, Lia -
Development of an intelligent chatbot for an intraosseous access serious game / Stancati, Fabiola; Riitano, Agazio; Kapralos, Bill; Button, Dale; Dubrowski, Adam; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno 14th International Conference on Information, Intelligence, Systems and Applications (IISA 2023) tenutosi a Volos, Greece nel July 10-12, 2023). In corso di stampa Lamberti, Fabrizio + -
Effectiveness of computer-based e-learning and Virtual Reality training system for the preparatory phase of a training on maintenance procedure / Prattico', FILIPPO GABRIELE; DI COSMO, Debora; Piviotti, Matteo; LA ROSA, Giuseppe; Lamberti, Fabrizio. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno 42nd IEEE International Conference on Consumer Electronics (ICCE 2024) tenutosi a Las Vegas (USA) nel Gen 5-8, 2024). In corso di stampa Filippo Gabriele PratticòDebora Di CosmoGiuseppe La RosaFabrizio Lamberti + -
Effects of a memory-engaging secondary task in a virtual setting for stimulating the embodiment of an artificial upper limb / Lucaroni, Andrea; Bottino, Andrea; Lamberti, Fabrizio; Mariani, Giulia; Marinelli, Andrea; Boccardo, Nicolò; Gruppioni, Emanuele; De Michieli, Lorenzo; Laffranchi, Matteo; Barresi, Giacinto. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno IEEE International Conference on Advanced Robotics and Its Social Impacts (ARSO) tenutosi a Hong Kong, China nel May 20-22, 2024). In corso di stampa Bottino, AndreaLamberti Fabrizio + -
ESRA: A Neuro-Symbolic Relation Transformer for Autonomous Driving / Russo, Alessandro; Morra, Lia; Lamberti, Fabrizio; Dimasi, PAOLO EMMANUEL ILARIO. - STAMPA. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno International Joint Conference on Neural Networks (IJCNN) 2024 tenutosi a Yokohama (Japan) nel 30 giugno - 5 luglio, 2024). In corso di stampa Alessandro RussoLia MorraFabrizio LambertiPaolo Emmanuel Ilario Dimasi IEEE_WCCI_2024.pdf
Evaluating therapist representation techniques in mixed reality-based tele-rehabilitation exergames / Macaluso, Roberta; Visconti, Alessandro; Calandra, Davide; Ciardo, Roberto; Barresi, Giacinto; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno 2024 IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality (ISMAR) tenutosi a Seattle (USA) nel October 21-24, 2024). In corso di stampa Macaluso, RobertaVisconti, AlessandroCalandra, DavideBarresi, GiacintoLamberti, Fabrizio + manuscript.pdf
Executive control in a Mixed Reality exergame for motor-cognitive rehabilitation in multiple sclerosis / Macaluso, Antonio; Bottino, Andrea; Prattico', FILIPPO GABRIELE; Lamberti, Fabrizio; Galletti, Chiara; Storchi, Chiara; Podda, Jessica; Tacchino, Andrea; Brichetto, Giampaolo; Boccardo, Nicolò; De Micheli, Lorenzo; Barresi, Giacinto. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno 42nd IEEE International Conference on Consumer Electronics (ICCE 2024) tenutosi a Las Vegas (USA) nel Gen 5-8, 2024). In corso di stampa Antonio MacalusoAndrea BottinoFilippo Gabriele PratticòFabrizio Lamberti + -
Interacting with ancient Egypt remains in high-fidelity virtual reality experiences / Restivo, Simone; Cannavo', Alberto; Terzoli, Martina; Mezzino, Davide; Spallone, Roberta; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno Eurographics Workshop on Graphics and Cultural Heritage (GCH 2023)). In corso di stampa Cannavo', AlbertoSpallone, RobertaLamberti, Fabrizio + -
Motor-cognitive exergames for people with multiple sclerosis: Examples from ENACT project / Barresi, Giacinto; Podda, Jessica; Galletti, Chiara; Mariani, Gulia; Tanda, Miriam; Ameri, Keivan; Macaluso, Antonio; Parente, Chiara; Salatino, Laura; Tonoyan, Yelena; Storchi, Chiara; Boccardo, Nicolò; Pedullà, Ludovico; Tacchino, Andrea; De Michieli, Lorenzo; Brichetto, Giampaolo; Lamberti, Fabrizio; Bottino, Andrea. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno 9th Joint ECTRIMS-ACTRIMS Meeting (MSMilan2023)). In corso di stampa Lamberti, FabrizioBottino, Andrea + -
Virtual reality training platforms for CBRN operators and healthcare professionals / Nadalin, Marina; Scarrone, Francesca; De Maio, Elios; Anfuso, Simone; DE LORENZIS, Federico; Migliorini, Massimo; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno 3° Scientific International Conference On CBRNe - SICC Series 2023). In corso di stampa Federico De LorenzisFabrizio Lamberti + -
Exploring methodologies to create a unified VR user-experience in the field of virtual museum experiences / Bayat, Rojin; De Maio, Elios; Fiorenza, Jacopo; Migliorini, Massimo; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - (2024), pp. 1-4. (Intervento presentato al convegno 2024 IEEE CTSoc International Conference on Gaming, Entertainment & Media (IEEE GEM 2024) tenutosi a Turin (IT) nel June 5-7, 2024) [10.1109/GEM61861.2024.10585452]. 1-gen-2024 Bayat, RojinFiorenza, JacopoLamberti, Fabrizio + 1571011866 final.pdfExploring_Methodologies_to_Create_a_Unified_VR_User-Experience_in_the_Field_of_Virtual_Museum_Experiences.pdf
Harnessing Foundation Models for Image Anonymization / Piano, Luca; Basci, Pietro; Lamberti, Fabrizio; Morra, Lia. - ELETTRONICO. - (2024). (Intervento presentato al convegno 2024 IEEE Gaming, Entertainment, and Media Conference (GEM) tenutosi a Turin (ITA) nel 05-07 June 2024) [10.1109/GEM61861.2024.10585484]. 1-gen-2024 Luca PianoPietro BasciFabrizio LambertiLia Morra 1571012047 final.pdf2024_Harnessing_Foundation_Models_for_Image_Anonymization.pdf
Integrating the time travel mechanic in VR serious games to enhance causal reasoning / Visconti, Alessandro; Nadalin, Marina; De Lorenzis, Federico; Prattico', Filippo Gabriele; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - (2024), pp. 1-6. (Intervento presentato al convegno 2024 IEEE Gaming, Entertainment, and Media Conference (GEM) tenutosi a Turin (ITA) nel June 5 - 7, 2024) [10.1109/GEM61861.2024.10585429]. 1-gen-2024 Visconti, AlessandroDe Lorenzis, FedericoPrattico', Filippo GabrieleLamberti, Fabrizio + Integrating_the_Time_Travel_Mechanic_in_VR_Serious_Games_to_Enhance_Causal_Reasoning.pdf
Rehabilitative exergaming in multiple sclerosis: Bimanual tasks in Mixed Reality / Tanda, Miriam; Pratticò, Filippo Gabriele; Podda, Jessica; Grange, Erica; Brichetto, Giampaolo; De Michieli, Lorenzo; Lamberti, Fabrizio; Barresi, Giacinto. - ELETTRONICO. - (2024), pp. 1-6. (Intervento presentato al convegno 2024 IEEE Gaming, Entertainment, and Media Conference (GEM) tenutosi a Turin (ITA) nel June 5-7, 2024) [10.1109/GEM61861.2024.10585544]. 1-gen-2024 Pratticò, Filippo GabrieleLamberti,Fabrizio + Rehabilitative_Exergaming_in_Multiple_Sclerosis_Bimanual_Tasks_in_Mixed_Reality.pdf
Towards adaptive AR interfaces for passengers of autonomous urban air mobility vehicles: analyzing the impact of fight phases and visibility conditions on user experience through simulation / Valente, Lorenzo; Pratticò, Filippo Gabriele; Nobile, Marco; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - (2024), pp. 351-359. (Intervento presentato al convegno IEEE VR 2024: The 31st IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces tenutosi a Orlando, Florida (USA) nel March 16-21, 2024) [10.1109/VRW62533.2024.00070]. 1-gen-2024 Valente, LorenzoPratticò, Filippo GabrieleLamberti, Fabrizio + ReDigiTS_CNMS.pdfTowards_Adaptive_AR_Interfaces_for_Passengers_of_Autonomous_Urban_Air_Mobility_Vehicles_Analyzing_the_Impact_of_Flight_Phases_and_Visibility_Conditions_on_User_Experience_Through_Simulation.pdf
A biofeedback-enhanced virtual exergame for upper limb motor-cognitive rehabilitation / Parente, Chiara; Galletti, Chiara; Bottino, Andrea; Lamberti, Fabrizio; Podda, Jessica; Tacchino, Andrea; Brichetto, Giampaolo; De Michieli, Lorenzo; Barresi, Giacinto. - ELETTRONICO. - (2023), pp. 1-8. (Intervento presentato al convegno 11th International Conference on Serious Games and Applications for Health tenutosi a Athens, Greece nel August 28-30, 2023) [10.1109/SeGAH57547.2023.10253757]. 1-gen-2023 Bottino, AndreaLamberti, Fabrizio + A_Biofeedback-Enhanced_Virtual_Exergame_for_Upper_Limb_Motor-Cognitive_Rehabilitation.pdf
A biofeedback-enhanced virtual exergame for upper limb repetitive motor tasks / Galletti, Chiara; Parente, Chiara; Bottino, Andrea; Lamberti, Fabrizio; Laura, Salatino; de Zambotti, Massimiliano; Podda, Jessica; Tacchino, Andrea; Brichetto, Giampaolo; Michieli, Lorenzo De; Barresi, Giacinto. - ELETTRONICO. - (2023), pp. -1561. (Intervento presentato al convegno IEEE International Conference on Systems, Man, and Cybernetics tenutosi a Maui, Hawaii (USA) nel October 1-4, 2023) [10.1109/SMC53992.2023.10394416]. 1-gen-2023 Bottino, AndreaLamberti, FabrizioBarresi, Giacinto + A_Biofeedback-Enhanced_Virtual_Exergame_for_Upper_Limb_Repetitive_Motor_Tasks.pdf
A framework for animating customized avatars from monocular videos in virtual try-on applications / Cannavo', Alberto; Pesando, Roberto; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - 14218:(2023), pp. 69-88. (Intervento presentato al convegno Extended Reality International Conference, XR Salento 2023 tenutosi a Lecce, Italy nel September 6-9, 2023) [10.1007/978-3-031-43401-3_5]. 1-gen-2023 Cannavo', AlbertoLamberti, Fabrizio + 978-3-031-43401-3_5.pdf