NUCCIO, PATRIZIO
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 7.089
NA - Nord America 5.081
AS - Asia 1.589
SA - Sud America 206
AF - Africa 35
OC - Oceania 4
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 3
Totale 14.007
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 5.045
IT - Italia 2.117
DE - Germania 1.776
GB - Regno Unito 985
FR - Francia 798
CN - Cina 580
SG - Singapore 412
UA - Ucraina 390
RU - Federazione Russa 212
KR - Corea 175
NL - Olanda 170
BR - Brasile 167
TR - Turchia 167
SE - Svezia 138
IE - Irlanda 121
CH - Svizzera 100
FI - Finlandia 86
JO - Giordania 47
EU - Europa 39
AT - Austria 38
VN - Vietnam 38
IN - India 36
HK - Hong Kong 29
CA - Canada 25
PL - Polonia 21
MY - Malesia 20
AR - Argentina 19
JP - Giappone 19
ID - Indonesia 18
BE - Belgio 17
RO - Romania 15
IR - Iran 14
AP - ???statistics.table.value.countryCode.AP??? 11
IQ - Iraq 10
CI - Costa d'Avorio 9
BD - Bangladesh 8
IL - Israele 6
CL - Cile 5
CO - Colombia 5
CZ - Repubblica Ceca 5
ES - Italia 5
KZ - Kazakistan 5
LT - Lituania 5
AE - Emirati Arabi Uniti 4
AU - Australia 4
KE - Kenya 4
MA - Marocco 4
MX - Messico 4
PH - Filippine 4
SA - Arabia Saudita 4
TW - Taiwan 4
EC - Ecuador 3
ET - Etiopia 3
NO - Norvegia 3
PK - Pakistan 3
PT - Portogallo 3
SN - Senegal 3
TN - Tunisia 3
AL - Albania 2
DK - Danimarca 2
DZ - Algeria 2
EE - Estonia 2
HU - Ungheria 2
JM - Giamaica 2
NG - Nigeria 2
PE - Perù 2
TH - Thailandia 2
TT - Trinidad e Tobago 2
UY - Uruguay 2
UZ - Uzbekistan 2
VE - Venezuela 2
ZA - Sudafrica 2
AO - Angola 1
AZ - Azerbaigian 1
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BG - Bulgaria 1
CR - Costa Rica 1
EG - Egitto 1
GR - Grecia 1
HR - Croazia 1
LU - Lussemburgo 1
LV - Lettonia 1
LY - Libia 1
MN - Mongolia 1
NI - Nicaragua 1
OM - Oman 1
PA - Panama 1
PY - Paraguay 1
RS - Serbia 1
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 1
Totale 14.007
Città #
Ashburn 1.547
Southend 863
Seattle 485
Turin 339
Chandler 327
Singapore 235
Princeton 212
Fairfield 206
Jacksonville 193
Frankfurt 184
Santa Clara 169
Torino 144
Beijing 141
Ann Arbor 128
Berlin 126
Izmir 126
Bologna 123
San Ramon 120
Dublin 116
Milan 111
Chicago 105
Zhengzhou 105
Woodbridge 101
Bern 95
San Mauro Torinese 86
Boardman 85
Herkenbosch 77
Wilmington 76
Rome 74
Houston 73
Cambridge 72
Shanghai 72
Helsinki 70
San Donato Milanese 70
Pennsylvania Furnace 58
Zaporozhye 58
Baltimore 57
Saint Petersburg 56
Overberg 54
Monopoli 44
Guangzhou 40
Nürnberg 36
Los Angeles 35
Seoul 34
Buffalo 30
Dallas 29
Malatya 28
Hong Kong 27
Vienna 27
Munich 26
Naples 26
Des Moines 24
Redwood City 24
Mountain View 23
Fremont 22
Moscow 21
Padua 21
Paris 20
Brussels 17
New York 17
Frankfurt am Main 16
Hangzhou 16
Ho Chi Minh City 14
Leawood 13
Nonantola 13
Amsterdam 12
Redondo Beach 12
Toronto 12
Turku 12
Council Bluffs 11
London 11
Norwalk 11
Perugia 11
Bialystok 10
Chieri 10
Lecce 10
Tollegno 10
Verona 10
Abidjan 9
Andover 9
Frankfurt Am Main 9
Genova 9
Hefei 9
Lucca 9
Modena 9
San Diego 9
Sant'ilario D'enza 9
Atlanta 8
Ballabio 8
Hanoi 8
Jinan 8
Kebayoran Baru 8
Miami 8
Ningbo 8
Parma 8
São Paulo 8
Washington 8
Faenza 7
Jakarta 7
Nanjing 7
Totale 8.306
Nome #
Prove di shock termico su motori alternativi a combustione interna 444
COMPARISON AMONG DIFFERENT SMALL POWER PLANTS UTILIZING RENEWABLE ENERGY SOURCES 408
Performance of a small-scale turbojet engine fed with traditional and alternative fuels 383
Analisi e simulazione di un impianto a ciclo combinato in assetto cogenerativo 366
Establishment of a Model for a Combined Heat and Power Plant with ThermosysPro Library 337
A NEW GDI 2-STROKE ENGINE TO MEET FUTURE EMISSION LIMITS: THE DESIGN AND PROTOTYPE ARCHITECTURE 330
Automobile Aerodynamic Drag on the Road Compared With Wind Tunnel Tests 328
A review of variable valve actuations and their effects on s.i. engine performance 299
Future perspectives of the two-stroke spark ignition engine 298
Influenza della direzione di scuotimento della ruota nel comportamento della sospensione degli autoveicoli 286
Education and research on automotive engineering at the Turin Institute of Technology 274
Variable valve timing as a means to control Otto engine load 269
Effetti Di Iniezioni Multiple Sulle Emissioni Inquinanti In Un Motore Diesel Off-Road Ad Iniezione Diretta Common Rail 265
Experimental Analysis of the Combustion Process of Commercial and Reference Fuels on the CFR Laboratory Engine 265
R&D of a new G.D.I. 2-Stroke Engine with a Unidirectional Scavenging Flow and a Force-Feed Lubrication System 262
Dispositivo per la variazione della fasatura delle valvole di aspirazione in un motore alternativo ad accensione comandata 259
Influenza dell'iniezione diretta di benzina sulle prestazioni e sulle emissioni di un motore a due tempi 254
Experimental and numerical analysis of a small-scale turbojet engine 254
A New Instrument for Fuel Consumption Measurement in Light Aircraft 251
Analisi delle Alternative di Riconversione Cogenerativa per un'Industria del Settore Alimentare 251
The Influence of Crankcase Clearance Volume on Two-Stroke S.I. Engine Performance. 245
Fuel Consumption Measurement in I.C. Reciprocating Engines Utilizing Manifold Pressure and Engine RPM 240
Determinazione del consumo di carburante in motori alternativi per impiego aeronautico 236
Comparison between Direct and Indirect Fuel Injection in a S.I. Two Stroke Engine 232
Variable intake-valve closing as a means to improve the s.i. engine torque-characteristic 232
On the directional stability of motor cars when approaching and exceeding the adhesion limits between tire and ground 226
Optimization of a Light Aircraft Spark-Ignition Engine 224
Remarks on the Variable Valve Actuation Systems of the I.C. Reciprocating Engines 221
Sulla misura del consumo di carburante nei motori alternativi ad accensione comandata 220
Gasoline Direct Injection in 2-Stroke S.I. Engines 218
Influence of Late Intake-Valve Opening on the S.I. Engine-Performance in Idle Condition 217
Analisi Delle AlternativeDi Riconversione CogenerativaPer Un’industria Del Settore AlimentarePubblicazione n. PT DE 577 / MA – febbraio 2'005 216
Sviluppo di un motore a due tempi ad iniezione diretta di benzina con lavaggio unidirazonale e lubrificazione forzata 209
Performance Improvement of Two-Stroke SI Engines for Motor-gliders and Ultra-light Aircraft by Means of GDI System 207
Influence of Injection Pressure on the Performance of a DI Diesel Engine with a Common Rail Fuel Injection System 206
Variable mass crankshaft for general car performance improvement: acceleration, fuel economy and emissions 204
A new instrument for fuel consumption measurement in light aircraft and motorgliders 203
Ulteriore sviluppo di un motore a carica stratificata in camera aperta 202
Main static aeroelastic effects on sailplane longitudinal stability and control 201
A Contribution to the Improvement of an Open-Chamber Stratified-Charge Engine 200
Gasoline Direct Injection in 2-Stroke S.I. Engines 197
Indagini sul miglioramento del funzionamento dei motori ai carichi ridotti- Atti Accademia delle Scienze di Torino-1992 197
L'iniezione diretta di benzina: un mezzo per migliorare le prestazioni dei motori alternativi a due tempi ad accensione comandata di applicazione aeronautica 196
Utilizzo di Funzioni Obiettivo per la Definizione dei Parametri di Iniezione di un Motore Diesel di Piccola Cilindrata ad Iniezione Diretta Common Rail 194
Development through Simulation of a Turbocharged 2-Stroke G.D.I. Engine Focused on a Range-Extender Application 186
Reduction in pollutant emissions in an "Off-Road" DI Diesel engine by means of exhaust gas recirculation 183
Historical Review of Variable Valve Actuation Systems 182
A new open chamber stratified charge engine: design and first results 180
Influence of atmospheric conditions on s.i. engine performance and comparison of different correction-factors 180
Knock-Limit Measurement in High-Speed S.I. Engines - SAE TRANSACTIONS 174
Influence of Some Operating Parameters on the Speed Irregularity of an S.I. Engine 171
Knock-Limit Measurement in High-Speed S.I. Engines 168
Comportamento nei riguardi della detonazione di un motore ad elevato rapporto di compressione e ad alta turbolenza 166
Sulla misura della dosatura nei motori ad accensione comandata alimentati ad iniezione 164
Contribution to the development of a methodology for misfunctioning detection in SI engines 157
Miglioramento delle prestazioni dei motori a carica magra mediante un'accensione a scarica prolungata 151
Waste heat recovery utilized for an Organic Rankine Cycle in a steel hot-forging industry 148
Knock-Limit Measurement in High-Speed S.I. Engines 145
Influenza dell'apparato di iniezione sulle prestazioni di un motore a carica stratificata in camera aperta 137
Confronto fra la resistenza aerodinamica misurata su strada e in galleria del vento 103
Sulla stabilità direzionale di un autoveicolo al raggiungimento e al superamento dei limiti di adesione tra pneumatico e suolo 87
Research on the Automobile Aerodynamic Field at the Politecnico di Torino in the Second Half of the Twentieth Century 80
null 33
Volano disinnestabile dall'albero motore e benefici conseguibili in accelerazione e consumo di carburante 19
Totale 14.040
Categoria #
all - tutte 42.018
article - articoli 6.032
book - libri 0
conference - conferenze 31.287
curatela - curatele 0
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patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 1.329
Totale 84.036


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021483 0 0 0 84 56 63 19 57 40 79 56 29
2021/2022677 33 45 7 20 32 42 12 36 30 60 150 210
2022/20231.166 152 210 51 66 79 158 82 41 127 24 62 114
2023/2024302 17 25 12 28 37 39 7 4 7 21 45 60
2024/20251.072 22 137 70 105 122 134 81 37 133 57 58 116
2025/2026650 173 182 248 47 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 14.040