SACCOLETTO, MARTA
SACCOLETTO, MARTA
Dipartimento di Scienze Matematiche
068083
Mostra
records
Risultati 1 - 5 di 5 (tempo di esecuzione: 0.009 secondi).
Argomentazione per apprendere: Un’attività di avvio al pensiero probabilistico nella scuola secondaria di secondo grado
2023 Saccoletto, Marta; Paola, Domingo
Argumentation and interaction: Discussing a new theoretical perspective
2023 Saccoletto, Marta
How students view the difficulty of mathematical tasks: factors that influence their perceptions
2023 Spagnolo, Camilla; Saccoletto, Marta
What is a “good” argumentation in mathematics classroom?
2023 Saccoletto, Marta
Students’ perceived difficulty of mathematical tasks: an investigation on influencing factors
2022 Saccoletto, Marta; Spagnolo, Camilla
Citazione | Data di pubblicazione | Autori | File |
---|---|---|---|
Argomentazione per apprendere: Un’attività di avvio al pensiero probabilistico nella scuola secondaria di secondo grado / Saccoletto, Marta; Paola, Domingo. - In: L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE. - ISSN 1123-7570. - 46 B:3(2023), pp. 309-328. | 1-gen-2023 | Saccoletto, Marta + | M. SACCOLETTO D. PAOLA (5).pdf |
Argumentation and interaction: Discussing a new theoretical perspective / Saccoletto, Marta. - (2023), pp. 256-263. (Intervento presentato al convegno Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13) tenutosi a Budapest nel 10-14 luglio 2023). | 1-gen-2023 | Saccoletto | Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13).pdf |
How students view the difficulty of mathematical tasks: factors that influence their perceptions / Spagnolo, Camilla; Saccoletto, Marta. - (2023), pp. 1498-1505. (Intervento presentato al convegno Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13) tenutosi a Budapest (Hungary) nel 10-14 July 2023). | 1-gen-2023 | Saccoletto, Marta + | Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13).pdf |
What is a “good” argumentation in mathematics classroom? / Saccoletto, Marta. - ELETTRONICO. - 4:(2023), pp. 131-138. (Intervento presentato al convegno 46th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, PME 2023 tenutosi a Haifa (Israel) nel 16-21 luglio 2023). | 1-gen-2023 | Saccoletto, Marta | Saccoletto_2023_PME46-Vol 4_141-148.pdf |
Students’ perceived difficulty of mathematical tasks: an investigation on influencing factors / Saccoletto, Marta; Spagnolo, Camilla. - In: DIDACTICA MATHEMATICAE. - ISSN 2353-0960. - 44:1(2022), pp. 59-79. [10.14708/dm.v44i1.7181] | 1-gen-2022 | Saccoletto, Marta + | saccoletto-bolzano.dvi.pdf |