Clergy training spaces, consolidated in the Counter-Reformation age, offer an example of spaces in which a precise rule is in force and, with their own enclosures, are clearly separated from the rest of the urban context, but their functions may vary over time. The survey, at the architectural and urban scales, associated with archival information allows us to reconstruct, on the peculiar case of Ivrea’s Seminary, this complex interweaving between destination, norm(s) and forms.

Strumenti di rilievo per la comprensione di spazi storici in trasformazione: il caso del Seminario di Ivrea / DE CHIARO, Michele - In: Città che si adattano? Adaptive Cities? / Devoti C., Bolca P., Tamborrino R.. - ELETTRONICO. - [s.l] : AISU International, 2024. - ISBN 978-88-31277-09-9. - pp. 52-61

Strumenti di rilievo per la comprensione di spazi storici in trasformazione: il caso del Seminario di Ivrea

Michele De Chiaro
2024

Abstract

Clergy training spaces, consolidated in the Counter-Reformation age, offer an example of spaces in which a precise rule is in force and, with their own enclosures, are clearly separated from the rest of the urban context, but their functions may vary over time. The survey, at the architectural and urban scales, associated with archival information allows us to reconstruct, on the peculiar case of Ivrea’s Seminary, this complex interweaving between destination, norm(s) and forms.
2024
978-88-31277-09-9
Città che si adattano? Adaptive Cities?
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Adaptive cities_tomo_2_LR.pdf

accesso aperto

Descrizione: Estratto dal volume 2, CITTÀ CHE SI ADATTANO? ADAPTIVE CITIES?
Tipologia: 2a Post-print versione editoriale / Version of Record
Licenza: Creative commons
Dimensione 317.52 kB
Formato Adobe PDF
317.52 kB Adobe PDF Visualizza/Apri
Pubblicazioni consigliate

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11583/2997477