The author reviews the main technological enablers for the design of tailored solutions to support the daily activities of music students and practitioners with visual, auditory or mobility impairments.
Inclusiveness in Remote Music Teaching and Networked Music Performances: Vision, Technological Enablers and Design Strategies / Rottondi, Cristina. - In: IEEE COMMUNICATIONS MAGAZINE. - ISSN 0163-6804. - 62:12(2024), pp. 34-40. [10.1109/mcom.001.2400156]
Inclusiveness in Remote Music Teaching and Networked Music Performances: Vision, Technological Enablers and Design Strategies
Rottondi, Cristina
2024
Abstract
The author reviews the main technological enablers for the design of tailored solutions to support the daily activities of music students and practitioners with visual, auditory or mobility impairments.File in questo prodotto:
File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
ROTTONDI_LAYOUT-Rev2.pdf
accesso riservato
Descrizione: paper versione pubblicata
Tipologia:
2a Post-print versione editoriale / Version of Record
Licenza:
Non Pubblico - Accesso privato/ristretto
Dimensione
2.33 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.33 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
IEEE ComMag_R3.pdf
accesso aperto
Descrizione: paper versione accettata
Tipologia:
2. Post-print / Author's Accepted Manuscript
Licenza:
Pubblico - Tutti i diritti riservati
Dimensione
702.55 kB
Formato
Adobe PDF
|
702.55 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento:
https://hdl.handle.net/11583/2995486