The author reviews the main technological enablers for the design of tailored solutions to support the daily activities of music students and practitioners with visual, auditory or mobility impairments.

Inclusiveness in Remote Music Teaching and Networked Music Performances: Vision, Technological Enablers and Design Strategies / Rottondi, Cristina. - In: IEEE COMMUNICATIONS MAGAZINE. - ISSN 0163-6804. - 62:12(2024), pp. 34-40. [10.1109/mcom.001.2400156]

Inclusiveness in Remote Music Teaching and Networked Music Performances: Vision, Technological Enablers and Design Strategies

Rottondi, Cristina
2024

Abstract

The author reviews the main technological enablers for the design of tailored solutions to support the daily activities of music students and practitioners with visual, auditory or mobility impairments.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
ROTTONDI_LAYOUT-Rev2.pdf

accesso riservato

Descrizione: paper versione pubblicata
Tipologia: 2a Post-print versione editoriale / Version of Record
Licenza: Non Pubblico - Accesso privato/ristretto
Dimensione 2.33 MB
Formato Adobe PDF
2.33 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia
IEEE ComMag_R3.pdf

accesso aperto

Descrizione: paper versione accettata
Tipologia: 2. Post-print / Author's Accepted Manuscript
Licenza: Pubblico - Tutti i diritti riservati
Dimensione 702.55 kB
Formato Adobe PDF
702.55 kB Adobe PDF Visualizza/Apri
Pubblicazioni consigliate

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11583/2995486