The chapter illustrates how a more holistic understanding of complex design tasks can be achieved by case-oriented teaching. The paper also explains the benefits of information technologies supporting multi-dimensional information presentations and different ways to access the “knowledge space”.

Expectations and challenges brought by ICT in AEC education / Caneparo, Luca. - STAMPA. - (2005), pp. 57-66. (Intervento presentato al convegno CIB 4th International Workshop on Construction Information Technology in Education tenutosi a Dresden nel 18 luglio 2005).

Expectations and challenges brought by ICT in AEC education

CANEPARO, LUCA
2005

Abstract

The chapter illustrates how a more holistic understanding of complex design tasks can be achieved by case-oriented teaching. The paper also explains the benefits of information technologies supporting multi-dimensional information presentations and different ways to access the “knowledge space”.
2005
9783860054796
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
Pubblicazioni consigliate

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11583/1512680
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo