LAMBERTI, FABRIZIO

LAMBERTI, FABRIZIO  

Dipartimento di Automatica e Informatica  

004174  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 157 (tempo di esecuzione: 0.031 secondi).
Citazione Data di pubblicazione Autori File
3DK-reate: Create your own 3D Key for distributed authentication in the Metaverse / De Lorenzis, Federico; Visconti, Alessandro; Marani, Martina; Prifti, Erik; Andiloro, Camilla; Cannavo', Alberto; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno IEEE Conference on Gaming, Entertainment and Media (GEM 2023) nel November 19 - 22, 2023). In corso di stampa De Lorenzis, FedericoVisconti, AlessandroCannavo', AlbertoLamberti, Fabrizio + -
A virtual reality training platform for CBRN operators in a decontamination procedure / De Lorenzis, Federico; Nadalin, Marina; Scarrone, Francesca; Migliorini, Massimo; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno 15th annual International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN23) tenutosi a Palma de Mallorca (Spain) nel July 3-5, 2023). In corso di stampa De Lorenzis, FedericoNadalin, MarinaLamberti Fabrizio + -
Development of an intelligent chatbot for an intraosseous access serious game / Stancati, Fabiola; Riitano, Agazio; Kapralos, Bill; Button, Dale; Dubrowski, Adam; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno 14th International Conference on Information, Intelligence, Systems and Applications (IISA 2023) tenutosi a Volos, Greece nel July 10-12, 2023). In corso di stampa Lamberti, Fabrizio + -
Effectiveness of computer-based e-learning and Virtual Reality training system for the preparatory phase of a training on maintenance procedure / Prattico', FILIPPO GABRIELE; DI COSMO, Debora; Piviotti, Matteo; LA ROSA, Giuseppe; Lamberti, Fabrizio. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno 42nd IEEE International Conference on Consumer Electronics (ICCE 2024) tenutosi a Las Vegas (USA) nel Gen 5-8, 2024). In corso di stampa Filippo Gabriele PratticòDebora Di CosmoGiuseppe La RosaFabrizio Lamberti + -
Effects of a memory-engaging secondary task in a virtual setting for stimulating the embodiment of an artificial upper limb / Lucaroni, Andrea; Bottino, Andrea; Lamberti, Fabrizio; Mariani, Giulia; Marinelli, Andrea; Boccardo, Nicolò; Gruppioni, Emanuele; De Michieli, Lorenzo; Laffranchi, Matteo; Barresi, Giacinto. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno IEEE International Conference on Advanced Robotics and Its Social Impacts (ARSO) tenutosi a Hong Kong, China nel May 20-22, 2024). In corso di stampa Bottino, AndreaLamberti Fabrizio + -
Executive control in a Mixed Reality exergame for motor-cognitive rehabilitation in multiple sclerosis / Macaluso, Antonio; Bottino, Andrea; Prattico', FILIPPO GABRIELE; Lamberti, Fabrizio; Galletti, Chiara; Storchi, Chiara; Podda, Jessica; Tacchino, Andrea; Brichetto, Giampaolo; Boccardo, Nicolò; De Micheli, Lorenzo; Barresi, Giacinto. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno 42nd IEEE International Conference on Consumer Electronics (ICCE 2024) tenutosi a Las Vegas (USA) nel Gen 5-8, 2024). In corso di stampa Antonio MacalusoAndrea BottinoFilippo Gabriele PratticòFabrizio Lamberti + -
Integrating the time travel mechanic in VR serious games to enhance causal reasoning / Visconti, Alessandro; Nadalin, Marina; De Lorenzis, Federico; Prattico', Filippo Gabriele; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno IEEE Conference on Gaming, Entertainment and Media (GEM 2024) tenutosi a Turin (IT) nel June 5 - 7, 2024). In corso di stampa Visconti, AlessandroNadalin, MarinaDe Lorenzis, FedericoPrattico', Filippo GabrieleLamberti, Fabrizio -
Interacting with ancient Egypt remains in high-fidelity virtual reality experiences / Restivo, Simone; Cannavo', Alberto; Terzoli, Martina; Mezzino, Davide; Spallone, Roberta; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno Eurographics Workshop on Graphics and Cultural Heritage (GCH 2023)). In corso di stampa Cannavo', AlbertoSpallone, RobertaLamberti, Fabrizio + -
Motor-cognitive exergames for people with multiple sclerosis: Examples from ENACT project / Barresi, Giacinto; Podda, Jessica; Galletti, Chiara; Mariani, Gulia; Tanda, Miriam; Ameri, Keivan; Macaluso, Antonio; Parente, Chiara; Salatino, Laura; Tonoyan, Yelena; Storchi, Chiara; Boccardo, Nicolò; Pedullà, Ludovico; Tacchino, Andrea; De Michieli, Lorenzo; Brichetto, Giampaolo; Lamberti, Fabrizio; Bottino, Andrea. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno 9th Joint ECTRIMS-ACTRIMS Meeting (MSMilan2023)). In corso di stampa Lamberti, FabrizioBottino, Andrea + -
Towards adaptive AR interfaces for passengers of autonomous urban air mobility vehicles: analyzing the impact of fight phases and visibility conditions on user experience through simulation / Valente, Lorenzo; Pratticò, Filippo Gabriele; Nobile, Marco; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno IEEE VR 2024: The 31st IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces tenutosi a Orlando, Florida USA nel March 16-21, 2024). In corso di stampa Valente, LorenzoPratticò, Filippo GabrieleLamberti, Fabrizio + -
Virtual reality training platforms for CBRN operators and healthcare professionals / Nadalin, Marina; Scarrone, Francesca; De Maio, Elios; Anfuso, Simone; DE LORENZIS, Federico; Migliorini, Massimo; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno 3° Scientific International Conference On CBRNe - SICC Series 2023). In corso di stampa Federico De LorenzisFabrizio Lamberti + -
A biofeedback-enhanced virtual exergame for upper limb motor-cognitive rehabilitation / Parente, Chiara; Galletti, Chiara; Bottino, Andrea; Lamberti, Fabrizio; Podda, Jessica; Tacchino, Andrea; Brichetto, Giampaolo; De Michieli, Lorenzo; Barresi, Giacinto. - ELETTRONICO. - (2023), pp. 1-8. (Intervento presentato al convegno 11th International Conference on Serious Games and Applications for Health tenutosi a Athens, Greece nel August 28-30, 2023) [10.1109/SeGAH57547.2023.10253757]. 1-gen-2023 Bottino, AndreaLamberti, Fabrizio + A_Biofeedback-Enhanced_Virtual_Exergame_for_Upper_Limb_Motor-Cognitive_Rehabilitation.pdf
A biofeedback-enhanced virtual exergame for upper limb repetitive motor tasks / Galletti, Chiara; Parente, Chiara; Bottino, Andrea; Lamberti, Fabrizio; Laura, Salatino; de Zambotti, Massimiliano; Podda, Jessica; Tacchino, Andrea; Brichetto, Giampaolo; Michieli, Lorenzo De; Barresi, Giacinto. - ELETTRONICO. - (2023), pp. -1561. (Intervento presentato al convegno IEEE International Conference on Systems, Man, and Cybernetics tenutosi a Maui, Hawaii (USA) nel October 1-4, 2023) [10.1109/SMC53992.2023.10394416]. 1-gen-2023 Bottino, AndreaLamberti, FabrizioBarresi, Giacinto + A_Biofeedback-Enhanced_Virtual_Exergame_for_Upper_Limb_Repetitive_Motor_Tasks.pdf
A framework for animating customized avatars from monocular videos in virtual try-on applications / Cannavo', Alberto; Pesando, Roberto; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - 14218:(2023), pp. 69-88. (Intervento presentato al convegno Extended Reality International Conference, XR Salento 2023 tenutosi a Lecce, Italy nel September 6-9, 2023) [10.1007/978-3-031-43401-3_5]. 1-gen-2023 Cannavo', AlbertoLamberti, Fabrizio + 978-3-031-43401-3_5.pdf
A study on affordable manipulation in virtual reality simulations: Hand-tracking versus controller-based interaction / De Lorenzis, Federico; Nadalin, Marina; Scarrone, Francesca; Fiorenza, Jacopo; Migliorini, Massimo; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - (2023), pp. 103-107. (Intervento presentato al convegno Virtual Reality and 3D User Interfaces Abstracts and Workshops (VRW), IEEE Conference on - IEEE VR 2023 - 3D Reconstruction, Digital Twinning and Simulation for Virtual Experiences (ReDigiTS) tenutosi a Shangai, China nel March 25-29, 2023) [10.1109/VRW58643.2023.00027]. 1-gen-2023 De Lorenzis, FedericoNadalin, MarinaFiorenza, JacopoLamberti Fabrizio + A_Study_on_Affordable_Manipulation_in_Virtual_Reality_Simulations_Hand-Tracking_versus_Controller-Based_Interaction.pdf
AR-MoCap: Using augmented reality to support motion capture acting / Cannavo', Alberto; Pratticò, Filippo Gabriele; Bruno, Alberto; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - (2023), pp. 318-327. (Intervento presentato al convegno 2023 IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces tenutosi a Shanghai (China) nel March 25-29, 2023) [10.1109/VR55154.2023.00047]. 1-gen-2023 Cannavo', AlbertoPratticò, Filippo GabrieleLamberti, Fabrizio + AR_motion_capture.pdfAR-MoCap_Using_Augmented_Reality_to_Support_Motion_Capture_Acting.pdf
Bent & Broken Bicycles: Leveraging synthetic data for damaged object re-identification / Piano, Luca; Prattico', FILIPPO GABRIELE; Russo, ALESSANDRO SEBASTIAN; Lanari, Lorenzo; Morra, Lia; Lamberti, Fabrizio. - STAMPA. - (2023), pp. 4870-4880. (Intervento presentato al convegno IEEE/CVF Winter Conference on Applications of Computer Vision (WACV) 2023 tenutosi a Waikoloa (USA) nel 03/01/2023 - 07/01/2023) [10.1109/WACV56688.2023.00486]. 1-gen-2023 Luca PianoFilippo Gabriele PratticòAlessandro RussoLia MorraFabrizio Lamberti + WACV_2023_DamagedBikes.pdfPiano_Bent__Broken_Bicycles_Leveraging_Synthetic_Data_for_Damaged_Object_WACV_2023_paper.pdfBent_amp_Broken_Bicycles_Leveraging_synthetic_data_for_damaged_object_re-identification.pdf
Connecting objects, times and places: Digital VR re-contextualization of the standing Sekhmet statues in the Museo Egizio, Turin, from the Temple of Ptah at Karnak / Spallone, Roberta; Lamberti, Fabrizio; Calandra, Davide; Mezzino, Davide; Auenmüller, Johannes; Rinascimento, Martina. - ELETTRONICO. - (2023), pp. 248-257. (Intervento presentato al convegno IMG23 University of L’Aquila (Italy) IMAGIN(G) HERITAGE INTERNATIONAL AND INTERDISCIPLINARY CONFERENCE ON IMAGE AND IMAGINATION tenutosi a L’Aquila nel 2023, July 6-7). 1-gen-2023 Roberta SpalloneFabrizio LambertiDavide CalandraDavide MezzinoMartina Rinascimento + IMG2023-Proceedings_Estratto.pdf
Designing hand-held controller-based handshake interaction in social VR and Metaverse / Prattico', FILIPPO GABRIELE; Checo, Irene; Visconti, Alessandro; Simeone, Adalberto; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - (2023), pp. 1-6. (Intervento presentato al convegno 16th ACM SIGGRAPH Conference on Motion, Interaction and Games (ACM MiG 2023) tenutosi a Rennes (FR) nel Nov 15-17, 2023) [10.1145/3623264.3624464]. 1-gen-2023 Filippo Gabriele PratticòAlessandro ViscontiFabrizio Lamberti + 3623264.3624464.pdf
Driver State Monitoring through Driving Style Estimation / Chiapello, Nicolò; Gerlero, Ilario; Gatteschi, Valentina; Lamberti, Fabrizio. - STAMPA. - (2023). (Intervento presentato al convegno 41st IEEE International Conference on Consumer Electronics (ICCE 2023) nel January 6-8, 2023) [10.1109/ICCE56470.2023.10043418]. 1-gen-2023 Gatteschi, ValentinaLamberti, Fabrizio + paper_final_author_version.pdfDriver_State_Monitoring_through_Driving_Style_Estimation.pdf