LAMBERTI, FABRIZIO

LAMBERTI, FABRIZIO  

Dipartimento di Automatica e Informatica  

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3DK-reate: Create your own 3D Key for distributed authentication in the Metaverse / De Lorenzis, Federico; Visconti, Alessandro; Marani, Martina; Prifti, Erik; Andiloro, Camilla; Cannavo', Alberto; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno IEEE Conference on Gaming, Entertainment and Media (GEM 2023) nel November 19 - 22, 2023). In corso di stampa De Lorenzis, FedericoVisconti, AlessandroCannavo', AlbertoLamberti, Fabrizio + -
A virtual reality training platform for CBRN operators in a decontamination procedure / De Lorenzis, Federico; Nadalin, Marina; Scarrone, Francesca; Migliorini, Massimo; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno 15th annual International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN23) tenutosi a Palma de Mallorca (Spain) nel July 3-5, 2023). In corso di stampa De Lorenzis, FedericoNadalin, MarinaLamberti Fabrizio + -
Development of an intelligent chatbot for an intraosseous access serious game / Stancati, Fabiola; Riitano, Agazio; Kapralos, Bill; Button, Dale; Dubrowski, Adam; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno 14th International Conference on Information, Intelligence, Systems and Applications (IISA 2023) tenutosi a Volos, Greece nel July 10-12, 2023). In corso di stampa Lamberti, Fabrizio + -
Digital twin- and extended reality-based telepresence for collaborative robot programming in the 6G perspective / Calandra, Davide; Pratticò, Filippo Gabriele; Cannavo', Alberto; Casetti, Ettore; Lamberti, Fabrizio. - In: DIGITAL COMMUNICATIONS AND NETWORKS. - ISSN 2352-8648. - (In corso di stampa). In corso di stampa Calandra, DavidePratticò, Filippo GabrieleCannavo', AlbertoCasetti EttoreLamberti Fabrizio paper_final.pdfmain.pdf
Effectiveness of computer-based e-learning and Virtual Reality training system for the preparatory phase of a training on maintenance procedure / Prattico', FILIPPO GABRIELE; DI COSMO, Debora; Piviotti, Matteo; LA ROSA, Giuseppe; Lamberti, Fabrizio. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno 42nd IEEE International Conference on Consumer Electronics (ICCE 2024) tenutosi a Las Vegas (USA) nel Gen 5-8, 2024). In corso di stampa Filippo Gabriele PratticòDebora Di CosmoGiuseppe La RosaFabrizio Lamberti + -
Effects of a memory-engaging secondary task in a virtual setting for stimulating the embodiment of an artificial upper limb / Lucaroni, Andrea; Bottino, Andrea; Lamberti, Fabrizio; Mariani, Giulia; Marinelli, Andrea; Boccardo, Nicolò; Gruppioni, Emanuele; De Michieli, Lorenzo; Laffranchi, Matteo; Barresi, Giacinto. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno IEEE International Conference on Advanced Robotics and Its Social Impacts (ARSO) tenutosi a Hong Kong, China nel May 20-22, 2024). In corso di stampa Bottino, AndreaLamberti Fabrizio + -
Executive control in a Mixed Reality exergame for motor-cognitive rehabilitation in multiple sclerosis / Macaluso, Antonio; Bottino, Andrea; Prattico', FILIPPO GABRIELE; Lamberti, Fabrizio; Galletti, Chiara; Storchi, Chiara; Podda, Jessica; Tacchino, Andrea; Brichetto, Giampaolo; Boccardo, Nicolò; De Micheli, Lorenzo; Barresi, Giacinto. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno 42nd IEEE International Conference on Consumer Electronics (ICCE 2024) tenutosi a Las Vegas (USA) nel Gen 5-8, 2024). In corso di stampa Antonio MacalusoAndrea BottinoFilippo Gabriele PratticòFabrizio Lamberti + -
Integrating the time travel mechanic in VR serious games to enhance causal reasoning / Visconti, Alessandro; Nadalin, Marina; De Lorenzis, Federico; Prattico', Filippo Gabriele; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno IEEE Conference on Gaming, Entertainment and Media (GEM 2024) tenutosi a Turin (IT) nel June 5 - 7, 2024). In corso di stampa Visconti, AlessandroNadalin, MarinaDe Lorenzis, FedericoPrattico', Filippo GabrieleLamberti, Fabrizio -
Interacting with ancient Egypt remains in high-fidelity virtual reality experiences / Restivo, Simone; Cannavo', Alberto; Terzoli, Martina; Mezzino, Davide; Spallone, Roberta; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno Eurographics Workshop on Graphics and Cultural Heritage (GCH 2023)). In corso di stampa Cannavo', AlbertoSpallone, RobertaLamberti, Fabrizio + -
Motor-cognitive exergames for people with multiple sclerosis: Examples from ENACT project / Barresi, Giacinto; Podda, Jessica; Galletti, Chiara; Mariani, Gulia; Tanda, Miriam; Ameri, Keivan; Macaluso, Antonio; Parente, Chiara; Salatino, Laura; Tonoyan, Yelena; Storchi, Chiara; Boccardo, Nicolò; Pedullà, Ludovico; Tacchino, Andrea; De Michieli, Lorenzo; Brichetto, Giampaolo; Lamberti, Fabrizio; Bottino, Andrea. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno 9th Joint ECTRIMS-ACTRIMS Meeting (MSMilan2023)). In corso di stampa Lamberti, FabrizioBottino, Andrea + -
Passive haptics and conversational avatars for interacting with ancient Egypt remains in high-fidelity virtual reality experiences / Cannavo', Alberto; Pacchiotti, Simona; Retta, Nicola; Terzoli, Martina; Spallone, Roberta; Lamberti, Fabrizio. - In: ACM JOURNAL ON COMPUTING AND CULTURAL HERITAGE. - ISSN 1556-4673. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). [10.1145/3648003] In corso di stampa Cannavo', AlbertoSpallone, RobertaLamberti, Fabrizio + paper_lq.pdf3648003.pdf
Towards adaptive AR interfaces for passengers of autonomous urban air mobility vehicles: analyzing the impact of fight phases and visibility conditions on user experience through simulation / Valente, Lorenzo; Pratticò, Filippo Gabriele; Nobile, Marco; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno IEEE VR 2024: The 31st IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces tenutosi a Orlando, Florida USA nel March 16-21, 2024). In corso di stampa Valente, LorenzoPratticò, Filippo GabrieleLamberti, Fabrizio + -
Virtual reality training platforms for CBRN operators and healthcare professionals / Nadalin, Marina; Scarrone, Francesca; De Maio, Elios; Anfuso, Simone; DE LORENZIS, Federico; Migliorini, Massimo; Lamberti, Fabrizio. - ELETTRONICO. - (In corso di stampa). (Intervento presentato al convegno 3° Scientific International Conference On CBRNe - SICC Series 2023). In corso di stampa Federico De LorenzisFabrizio Lamberti + -
3D Modelling and Virtual Reality for Museum Heritage Presentation: Contextualisation of Sculpture from the Tang Era / Spallone, R.; Lamberti, F.; Vigo, L.; Ronco, F.; Calandra, D.; Ferraro, M.. - In: INTERNATIONAL ARCHIVES OF THE PHOTOGRAMMETRY, REMOTE SENSING AND SPATIAL INFORMATION SCIENCES. - ISSN 2194-9034. - ELETTRONICO. - XLVIII-2/W4-2024:(2024), pp. 413-420. [10.5194/isprs-archives-XLVIII-2-W4-2024-413-2024] 1-gen-2024 R. SpalloneF. LambertiF. RoncoD. Calandra + isprs-archives-XLVIII-2-W4-2024-413-2024.pdf
Augmented Reality and Avatars for Museum Heritage Storytelling / Spallone, Roberta; Lamberti, Fabrizio; Maria Olivieri, Luca; Ronco, Francesca; Lombardi, Luca (DIGITAL INNOVATIONS IN ARCHITECTURE, ENGINEERING AND CONSTRUCTION). - In: Beyond Digital Representation Advanced Experiences in AR and AI for Cultural Heritage and Innovative Design / Giordano A., Russo M., Spallone R.. - STAMPA. - Cham : Springer, 2024. - ISBN 978-3-031-36154-8. - pp. 241-258 [10.1007/978-3-031-36155-5_16] 1-gen-2024 Roberta SpalloneFabrizio LambertiFrancesca RoncoLuca Lombardi + MAO.pdf
Cultural Sprawl: The Opportunities of AR for Museum Communication / Lamberti, Fabrizio; Spallone, Roberta; Mezzino, Davide; Cannavò, Alberto; Pratticò, Gabriele; Terzoli, Martina; Da Vià, Giorgio; Filippini, Roberta (DIGITAL INNOVATIONS IN ARCHITECTURE, ENGINEERING AND CONSTRUCTION). - In: Beyond Digital Representation Advanced Experiences in AR and AI for Cultural Heritage and Innovative Design / Giordano A., Russo M., Spallone R.. - STAMPA. - Cham : Springer, 2024. - ISBN 978-3-031-36154-8. - pp. 171-189 [10.1007/978-3-031-36155-5_12] 1-gen-2024 Fabrizio LambertiRoberta SpalloneDavide MezzinoGabriele Pratticò + Egizio.pdf
eXtended meta-uni-omni-Verse (XV): Introduction, taxonomy, and state-of-the-art / Mann, Steve; Yuan, Yu; Lamberti, Fabrizio; El Saddik, Abdulmotaleb; Thawonmas, Ruck; Prattico', Filippo Gabriele. - In: IEEE CONSUMER ELECTRONICS MAGAZINE. - ISSN 2162-2248. - STAMPA. - 13:3(2024), pp. 27-35. [10.1109/MCE.2023.3283728] 1-gen-2024 Lamberti, FabrizioPrattico', Filippo Gabriele + XV_SOTA__State_of_the_Art_lq.pdfeXtended_meta-uni-omni-Verse_XV_Introduction_Taxonomy_and_State-of-the-Art.pdf
Metaverse and Extended Universe (XV): Opportunities and Challenges for Consumer Technologies / El Saddik, Abdulmotaleb; Lamberti, Fabrizio; Mann, Steve; Pratticò, Filippo Gabriele; Thawonmas, Ruck; Yuan, Yu. - In: IEEE CONSUMER ELECTRONICS MAGAZINE. - ISSN 2162-2248. - STAMPA. - 13:3(2024), pp. 25-26. [10.1109/MCE.2024.3359348] 1-gen-2024 Lamberti, FabrizioPratticò, Filippo Gabriele + manuscript.pdfMetaverse_and_Extended_Universe_XV_Opportunities_and_Challenges_for_Consumer_Technologies.pdf
Virtual reality body swapping to improve self-assessment in job interview training / Seinfeld, Sofía; Pratticò, Filippo Gabriele; De Giorgi, Chiara; Lamberti, Fabrizio. - In: IEEE TRANSACTIONS ON LEARNING TECHNOLOGIES. - ISSN 1939-1382. - STAMPA. - 17:(2024), pp. 992-1006. [10.1109/TLT.2023.3349161] 1-gen-2024 Pratticò,Filippo GabrieleLamberti,Fabrizio + Virtual_Reality_Body_Swapping_to_Improve_Self-Assessment_in_Job_Interview_Training.pdfmanuscript_revised_lq.pdf
A biofeedback-enhanced virtual exergame for upper limb motor-cognitive rehabilitation / Parente, Chiara; Galletti, Chiara; Bottino, Andrea; Lamberti, Fabrizio; Podda, Jessica; Tacchino, Andrea; Brichetto, Giampaolo; De Michieli, Lorenzo; Barresi, Giacinto. - ELETTRONICO. - (2023), pp. 1-8. (Intervento presentato al convegno 11th International Conference on Serious Games and Applications for Health tenutosi a Athens, Greece nel August 28-30, 2023) [10.1109/SeGAH57547.2023.10253757]. 1-gen-2023 Bottino, AndreaLamberti, Fabrizio + A_Biofeedback-Enhanced_Virtual_Exergame_for_Upper_Limb_Motor-Cognitive_Rehabilitation.pdf